Lisans Programları
EĞİTİM FAKÜLTESİ - İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans
Program Tanımları |  |
KuruluşSürekli değişen ve gelişen dünyada, çağın gereksinimlerine uygun, nitelikli insan yetiştirme ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Bu ihtiyacı karşılamada en önemli unsur, nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesidir. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programı bu amaçla 2007 yılında kurulmuş ve 2007-2008 öğretim yılında ilk öğrencilerini almıştır.
Kazanılan DereceProgramı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar.
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)Kabul ve Kayıt KoşullarıPrograma öğrenci kabulü ÖYSM nin yaptığı YGS sınavıyla giriş yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında KurallarTürk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Rize Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan İngilizce dersi için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili dersten muaf olurlar.
Yeterlilik Koşulları ve KurallarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Program Profiliİlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, öğrencilere mesleki yaşamlarında gerekli olacak matematikle ilgili temel bilgi, beceri ve yetenekleri kazandırmak, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştirmek, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, bilimsel etik kurallarını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)İlköğretim Matematik öğretmenliği programı mezunları “İlköğretim Matematik Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.
Üst Derece Programlarına GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve DeğerlendirmeÖğrenciler uygulaması olan her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Uygulaması olmayan teorik dersler için bir vize ve bir final sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait sınırsız dersten bütünleme sınavına girebilir.
Mezuniyet KoşullarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Mehmet KÜÇÜK
Tel: +90 464 532 84 54-2328
Faks : +90 464 532 86 13
E-mail : mehmet.kucuk@erdogan.edu.tr
Bölüm Başkan Yrd. : Yrd. Doç. Dr. Selami YANGIN
Tel : +90 464 532 84 54-2354
Faks : +90 464 532 86 13
E-mail : selami.yangin@erdogan.edu.tr
Bölüm Erasmus / AKTS Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Ebru GÜVELİ
Tel:0464 532 84 54- 2359
E-posta: ebru.guveli@erdogan.edu.tr
Bölüm Sekreteri: Hasan AZAK
Tel: +90 464 532 8454-2315
Faks : +90 464 532 86 13
E-Mail :hasan.azak@erdogan.edu.tr
Bölüm Olanaklarıİlköğretim Matematik Eğitimi programı, 11 öğretim elemanı ile Çayeli’ndeki Eğitim Fakültesi B Blokta yer alan İlköğretim Bölümü içerisinde yer almaktadır. Program bölümdeki dersliklerden anfilerden ve bilgisayar salonlarından faydalanarak eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir.
Program Çıktıları |  |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme |  |
Müfredat |  |
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
ATA101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
ENF147 | Bilgisayar I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 351 |
OMES103 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT101 | Genel Matematik | Zorunlu | 4 | 2 | 0 | 0 | 351 |
TURO109 | Türkçe I:Yazılı Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
YBD103 | Yabancı Dil-I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 16 | 4 | 0 | 0 |
2. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
ATA102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
ENF146 | Bilgisayar - II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 351 |
OMES104 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT104 | Geometri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT102 | Soyut Matematik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
TURO110 | Türkçe II:Sözlü Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
YBD104 | Yabancı Dil-II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 18 | 2 | 0 | 0 |
3. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
IMMT201 | Analiz I | Zorunlu | 4 | 2 | 0 | 0 | 351 |
IMGK207 | Bilimsel Araştırmalar Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMFZ205 | Fizik I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT203 | Lineer Cebir I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
OMES203 | Öğretim İlke Ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECIMMT03 | Seçmeli Ders Grubu03 | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 18 | 2 | 0 | 0 |
4. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
IMMT202 | Analiz II | Zorunlu | 4 | 2 | 0 | 0 | 351 |
IMFZ206 | Fizik II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT204 | Lineer Cebir II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
OMES204 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 351 |
SECIMMT04 | Seçmeli Ders Grubu04 | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 16 | 4 | 0 | 0 |
5. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
IMMT303 | Analitik Geometri I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT301 | Analiz III | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMYK313 | Bilgisayar Destekli Matematik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT309 | Cebire Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT305 | İstatistik ve Olasılık I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 351 |
IMMB307 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 351 |
SECIMMT05 | Seçmeli Ders Grubu05 | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 17 | 4 | 0 | 0 |
6. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
IMMT302 | Diferansiyel Denklemler | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMT306 | İstatistik ve Olasılık II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 351 |
IMMT308 | Matematikte Kavram Yanılgıları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
OMES306 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMB308 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 351 |
IMGK312 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 0 | 351 |
OMES312 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 17 | 6 | 0 | 0 |
7. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
IMMT403 | Elemanter Sayı Kuramı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMMB409 | Matematik Öğretiminde Özel Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
IMGK407 | Matematik Tarihi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
OMES405 | Okul Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 0 | 351 |
OMES407 | Rehberlik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECIMMT07 | Seçmeli Ders Grubu07 | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
OMES411 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 16 | 4 | 0 | 0 |
8. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
IMMT404 | Matematik Felsefesi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
OMES400 | Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 0 | 351 |
SECIMMT08-1 | Seçmeli Ders Grubu08-1 | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECIMMT08-2 | Seçmeli Ders Grubu08-2 | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
OMES404 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Toplam | 12 | 6 | 0 | 0 |
Seçmeli Dersler GrubuSeçmeli Ders Grubu04Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
SECG222 | Çevre Bilimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECG224 | Güzel Konuşma ve Yazma | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECG226 | Etkili İletişim | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECG228 | Günlük Yaşamda Matematik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECG230 | Matemetik Eğitiminde Web Destekli Proje Tasarımı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECG232 | Görsel Sanatlar Eğitimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECG234 | Ritim Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Seçmeli Ders Grubu05Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
SECM307 | Matematik Öğretim Programı ve Planlama | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECM309 | Eğitimde Drama | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECM311 | Eğitsel Oyunlarla Matematik Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 351 |
Seçmeli Ders Grubu08-2Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
SECM432 | Matematik Eğitiminde Alan Çalışması | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECM434 | Program Geliştirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECM436 | Geometri Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |
SECM442 | Matematikte Problem Çözme Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 351 |