Önlisans Programları
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU - Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (İÖ) - Önlisans
Program Tanımları | |
KuruluşBüro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli, kendisini geliştiren, ahlaklı ara insan gücünü karşılamak amacıyla, 2010- 2011 Eğitim - Öğretim Yılı yılında, Rize Üniversitesi Rize Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılmıştır. 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında programın adı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı olarak değiştirilmiştir. 2011-2012 döneminde birinci öğretimde 60 ikinci öğretimde 60 öğrenci olmak üzere eğitim ve öğretime devam etmektedir.
Kazanılan DereceProgramı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan ve 40 işgünü staj eğitimini yapan mezunlar “Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı” unvanını alırlar
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)Kabul ve Kayıt KoşullarıPrograma öğrenci kabulü “Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında KurallarTürk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
Yeterlilik Koşulları ve KurallarıBüro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, ilgili meslek lisesi mezunları arasından sınavsız olarak ve bunun yanında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile seçilmektedir. Programa her yıl yaklaşık, 40 öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 40 iş günü zorunlu stajını yaparak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Program ProfiliGünümüz iş dünyası hızlı değişim ve gelişim süreci içinde olup, yeni işletme teorilerinin üretildiği ve uygulamalara yöneldiği bir duruma gelmiştir. Bu yapı içerisinde sekreterlik de sınırlı işler yapan ve tesadüfen kazanılmış bir meslek değil, organizasyon içinde kendisine belirlenen görevi yerine getiren bir sistematik yapıya dönüşmüştür. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Türkiye’de ve dünyada önemi giderek artan bir alandır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar aranmaktadır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte, hem de profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Program; kamu ve özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek, büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen,
modern protokol bilgilerine sahip, yönetsel karar alma ve analiz becerilerine sahip ve yaratıcılık bilincinde
büro yöneticileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin 40 işgünü staj ile öğrendikleri
kuramsal bilgileri uygulamaya aktararak mesleki beceri ve davranış kazanmaları sağlanır.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları, özel sektör ve kamu kuruluşlarında; başta TBMM olmak üzere, Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarında ve diğer önemli kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır.
Üst Derece Programlarına GeçişMezunlar, İletişim Fakültelerinin ilgili bölümlerine dikey geçiş sınavlarındaki başarılarına göre, Anadolu Üniversitesi İşletme ve İktisat Fakültelerine ise doğrudan dikey geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programından mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı ile aşağıdaki bölümlere yerleşebilirler:
Halkla İlişkiler,
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,
Halkla İlişkiler ve Tanıtım,
İşletme Bilgi Yönetimi,
Sağlık Kurumları İşletmeciliği,
Yönetim Bilişim Sistemleri.
Sınavlar, Ölçme ve DeğerlendirmeRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ‘Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ uygulanmaktadır
Mezuniyet KoşullarıMezuniyet koşulları "Yeterlilik Koşulları ve Kuralları" bölümünde açıklandığı gibidir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)Bölüm Başkanı: Mehmet Ali Feyiz
Telefon: (904645) 228-2334 Fax: (90464) 228-2338
E-mail: feyiz53 @ Gmail.com
Bölüm Başkan Yardımcısı: Mehmet Ali Feyiz
Telefon: (904645) 228-2334 Fax: (90464) 228-2338
E-mail: feyiz53 @ Gmail.com
Bölüm Erasmus / AKTS Koordinatoru : Mehmet Bakır
Telefon: (90464) 228-2334 Fax: (90464) 228-2338
E-mail: mehmetbakir53 @ Gmail.com
Bölüm OlanaklarıBölümümüzde alan içi 8 öğretim görevlisi, alan dışı 5 okutman ve 6 öğretim görevlisi ile eğitim ve öğretimi bulunmaktadır. Günümüz şartlarına uygun donanımlı 18 derslik, 80 Adet biligisayar kapasiteli 2 bilgisayar laboratuarı, İnternet bağlantısı bulunan kütüphane, 2 adet çalışma salonu,120 Kişi kapasiteli konferans salonu ,Yemekhane, Voleybol sahası, Basketbol sahası ve Kantin bulunmaktadır.
Program Çıktıları | |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme | |
Müfredat | |
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
ATA101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ENF111 | Bilgi ve İletişim Teknolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
YBD101 | İngilizce -I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
İBDG101 | İsteğe Bağlı Ders Grubu-01 | Seçmeli | 1 | 1 | 0 | 0 | 399 |
BYA101 | Klavye Teknikleri | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 399 |
ISY103 | Temel Hukuk | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BNS101 | Ticari Matematik ve İstatistik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
TDL101 | Türk Dili-I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA103 | Yönetici Asistanlığı | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 399 |
Toplam | 20 | 3 | 0 | 0 |
2. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
ATA102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
MVU104 | Bilgisayarlı Büro Programları | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA104 | Dosyalama ve Arşivleme | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 399 |
ISY114 | Genel Ekonomi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ISY106 | Genel İşletme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
YBD102 | İngilizce-II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
İBDG102 | İsteğe Bağlı Ders Grubu 02 | Seçmeli | 1 | 1 | 0 | 0 | 399 |
BYA102 | Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
STJ102 | Staj | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 399 |
TDL102 | Türk Dili-II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
Toplam | 20 | 3 | 0 | 0 |
3. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
BYA205 | Büro Yönetimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
YBD205 | Mesleki Yabancı Dil-I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 399 |
BYA203 | Muhasebeye Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
SECBYA03 | Seçmeli Ders Grubu03 | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA201 | Sektör Uygulamaları-I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 399 |
Toplam | 12 | 4 | 0 | 0 |
4. DönemDers Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
BYA202 | Bilgisayarlı Muhasebe Yazılımları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
YBD206 | Mesleki Yabancı Dil-II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 399 |
SECBYA04 | Seçmeli Ders Grubu04 | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA204 | Sektör Uygulamaları-II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 0 | 399 |
STJ202 | Staj | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA206 | Sunu Teknikleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 0 | 399 |
Toplam | 12 | 4 | 0 | 0 |
Seçmeli Dersler GrubuSeçmeli Ders Grubu03Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
BYA207 | Mesleki Yazışmalar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA209 | Kamu ve Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA211 | Toplam Kalite Yönetimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA213 | Etkili ve Güzel Konuşma | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA215 | Teknoloji Kullanımı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ISY221 | İletişim | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ISY223 | Girişimcilik ve Kobiler-I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
Seçmeli Ders Grubu04Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | MufredatID |
---|
BYA208 | Halkla İlişkiler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
BYA210 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Zorunlu | 3 | 3 | 0 | 0 | 399 |
BYA212 | Ticari Belgeler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ISY208 | İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ISY224 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ISY226 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |
ISY230 | Girişimcilik ve Kobiler-II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 0 | 399 |