Geri
YBD214 - Mesleki İngilizce-II
Ders Öğretim Planı
Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
YBD214Mesleki İngilizce-IIZorunlu243.00
Dersin Seviyesi

Birinci Öğretim

Dersin Amacı

Öğrenciye, hemşirelik alanında gerekli olabilecek İngilizce dil bilgisi ve becerilerini kazandırıp bunları uygulamada kullanmayı öğretmek.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Okt. Zinnet BUYUK

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.NURSING 1 (TONY GRICE)

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Hemşirelik İngilizcesi için gerekli terminolojiye hakim olabilme, hasta hemşire diyaloglarını İngilizce olarak sağlayabilme, hastane ortamında kullanılabilecek İngilizce dil becerilerine sahip olabilme, hemşirelikle ilgili İngilizce makale ve parçaları okuyup anlayabilme, işitsel parçaları anlayıp analiz edebilme.

Staj Durumu

Yok

Öğrenme Çıktıları
39295-Öğrenciler, hastane ortamında kullanılan İngilizce kalıpları anlayıp konuşabilmeli.
39296-Hasta hemşire iletişimini sözel olarak sağlayabilmek için gerekli İngilizce dil becerilerine hakim olabilmeli.
39297-Hemşirelik İngilizcesi için gerekli olan kelime bilgisine sahip olabilmeli.
39298-Hemşirelikle ilgili makale ve okuma parçalarını anlayabilmeli.
39299-Gerçek hastane ortamlarından alınmış işitsel parçaları anlayabilmeli.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1-Kalp, kan grupları, kan testi, kan akış biçimi analizi, kanın tarihi, kan hücresi tanımlamaları ile ilgili okuma parçalarını anlayabilme, dinleme ve konuşma çalışmaları.
2- Forensik analiz, kan ile ilgili okuma parçalarını anlayabilme, dinleme ve konuşma çalışmaları.
3-Zero ve first conditional anlatımı ve kullanımı.
4-Ölüm sonrası vücut, ölüm raporu, defin ruhsatı ve ötenazi ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları, olasılık ifade ederken kullanılan kalıpların anlatımı ve uygulaması.
5-Hijyen teftişi, hijyen raporu, hijyen ekipmanları, bakteriler ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları, zorunluluk bildirirken kullanılan gramer kalıplarının anlatımı ve uygulaması.
6-Tourette sendromu ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları. İş başvurusu yaparken email yazımı ile ilgili çalışmalar.
7-Genel anestezi, anestezi prosedürleri, komadaki hastalar ve hipotermi ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları.
8-ARA SINAV
9-İlaçlar, ilaç tedavisi, ilaç türleri ve şekilleri, pandemik hastalıklar ve Tamiflu ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları.
10-Zihin ve vücut terapileri, tıbbi bitkiler, konvansiyonel ilaçlar ve homeopati ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları. Tavsiye verirken email yazımı ile ilgili çalışmalar
11-Zihinsel hastalıklar ve şizofreni ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları.
12-Geçmiş zaman ve yakın geçmiş zaman anlatımı ve kullanımı.
13-Edilgen yapıların anlatımı ve kullanımıyla ilgili çalışmalar.
14-Gelecekteki bir durumu anlatırken be going to ve şimdiki zaman kullanımının anlatımı ve uygulaması.
15- Baş hemşire Harriot Banks ile ilgili okuma, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma çalışmaları.
16-DÖNEM SONU SINAVLARI
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi


PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15PÇ16PÇ17PÇ18PÇ19PÇ20PÇ21PÇ22PÇ23PÇ24PÇ25PÇ26PÇ27PÇ28PÇ29PÇ30PÇ31PÇ32PÇ33PÇ34PÇ35PÇ36PÇ37PÇ38
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek