Geri
PEM308 - Doğa Koruma ve Milli Park.
Ders Öğretim Planı
Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
PEM308Doğa Koruma ve Milli Park.Zorunlu362.00
Dersin Seviyesi

Birinci Öğretim

Dersin Amacı

DoğaKoruma, Milli Parklar, Tabiat Parkları ve bunun gibi korunan alanlarının öneminin öğretilmesi, koruma statüleri ve karşı karşıya oldukları sorunların anlaşılması ve bu sorunların çözülmesi ve korunan alanların sürdürüleilir kullanılması için yapılabileceklerinöğretilmesidir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Turan Yüksek

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö., 2005. Doğa Koruma ve Milli Parklar. KTÜ Orman Fakültesi Yayın No: 37.Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlaması. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No: 104.

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Korunan alanlar, milli parklar, tabiat parkları, tabiat anıtlaı, sulak alanlar, koruma felsefesinin dünü ve bugünü, diğer ülkelerdeki korunan alanlar ve koruma statüleri, korunan alanlarının karşı karşıya olduğu sorunlar ve bu sorunların çözümü için yapılması gerekenler, korunan alanların sürdürülebilir kullanımı.

Staj Durumu

Yok

Öğrenme Çıktıları
1-Doğa korumanın sürdürülebilirlik ve peyzaj mimarlığı açısından öneminin kavranması
2-Türkiyedeki doğa koruma statülerinin öğrenilmesi
3-Dünyadaki doğa koruma statülerinin öğrenilmesi
4-Korunan alanlarının öneminin kavratılması
5-
6-
7-
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1-Koruma Kavramı ve İçeriği.
2-Doğa korumanın tarihçesi, gerekçeleri, koruma kriterleri.
3-Doğa korumanın tarihsel gelişimi.
4-Doğa koruma gerekçeleri
5-Korunan alanların sınıflandırılması
6-Milli park, doğa koruma alanı, doğa parkı, doğa anıtı, özel çevre koruma bölgeleri gibi korunan alanları saptanması, planlanması, yasal dayanaklar.
7-Doğa koruma örgütleri
8-Vize haftası
9-Doğa koruma örgütleri
10-Doğa koruma örgütleri
11-Türkiyedeki korunan alanlar, sorunları.
12-Türkiyedeki korunan alanlar, sorunları.
13-Türkiyedeki korunan alanlar, sorunları.
14-Türkiyedeki korunan alanlar, sorunları.
15-Korunan alanların sürdürülebilir planlanması ve yönetimi
16-Türkiyedeki korunan alanlardaki sorunların çözümü için neler yapılabilir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım616
Soru-Yanıt313
Alan Gezisi122
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)71

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi


PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15PÇ16
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ444
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek