Geri
PEM302 - Çevre Tasarımı Proje V
Ders Öğretim Planı
Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
PEM302Çevre Tasarımı Proje VZorunlu369.00
Dersin Seviyesi

Birinci Öğretim

Dersin Amacı

Dersin amacı projenin konusuna bağlı olarak öğrencilere rekreasyonel ve turistik amaçlı kentsel-alanlara ilişkin çözümler; kentsel avlular, alış-veriş merkezleri, tatil köylerinin çevrelerinin tasarlanması ve planlanmasına ilişkin konular ve ilkeler hakkında bilgi vermek ve bunları tasarım sürecinde kullanmalarını sağlamaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Yrd. Doç. Dr. Deryanur DİNÇER

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Çevre Tasarımı Proje IV

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Konu ile ilgili literatür çalışması (büyük ölçekte kentsel-kırsal alanlar, rekreasyonel ve turistik amaçlı yerler, kentsel avlular, alış-veriş merkezleri tatil köyleri) Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulamaKonu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analiziTüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesiSonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi.

Staj Durumu

Yok

Öğrenme Çıktıları
1-konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir.
2-konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir.
3-yapmış oldukları çevre tasarımının fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1-Proje V için konu ve yer seçimi. Arazi maketi
2-Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması
3-Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi.
4-Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri.
5-Developing a scenario in relation to subject, brain storming technique, and thinking with drawing technique.
6-Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi
7-Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi
8-Arasınav
9-Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi
10-Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi
11-Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama
12-Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi.
13-Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme
14-Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi
15-Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler.
16-Dönem sonu sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav188
Final Sınavı188
Derse Katılım148112
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)256

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi


PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15PÇ16
ÖÇ14445533454425455
ÖÇ23445542454344455
ÖÇ33445543354325455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek