Geri
PEM212 - Refüjler veYeşilyollar
Ders Öğretim Planı
Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
PEM212Refüjler veYeşilyollarZorunlu243.00
Dersin Seviyesi

Birinci Öğretim

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere, yeşilyol kavramı ve tarihçesini; türlerini; farklı stiller, stratejiler ve farklı koşullar bağlamında oluşturulma gerekçelerini, yeşilyolların planlama, tasarım ve gelişimini yurt dışında uygulanmış başarılı örnekler üzerinden anlatarak öğretmektir. Ders kapsamında, dünyada uzun yıllardır uygulanmasına karşın ülkemiz için çok yeni olan bu planlama modeline dikkat çekmek ve zaman içerisinde hayata geçirilmesi yolunda teorik ve uygulama alt yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Banu BEKCİ

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Flink, C.A and Searns, R.M., 1993. Greenways A Guide To Planning, Design, And Development, The Conservation Fund, Washington D.C., 351s.2 Fabos, J.G., 1995, Introduction and overview: the greenway movement, uses and potentials of greenways Landscape and Urban Planning, 33 (1995) 1-13.3 Little, C., 1990. Greenways For America, The John Hopkins University Press, Baltimore, 231s.

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Sunumlarla ve görseller üzerinden tartışma metoduyla planlama modelleri öğrencilere öğretilebilir.

Dersin İçeriği

Yeşilyol kavramı, tarihi gelişimi, tipleri ve önemi Yeşilyollar neden oluşturulur? Farklı koşullar, stiller ve stratejiler bağlamında oluşturulma sebepleri Yeşilyol planını oluşturma Kamu, özel ve sivil toplum katılımlı yeşilyol organizasyonunu yönetme Koridor kavramları ve işlevleri Yeşilyolların doğal ve kültürel mirası koruma işlevleri Yeşilyol tasarım ve uygulama süreci Yeşilyol yönetim programının oluşturulması

Staj Durumu

Yok

Öğrenme Çıktıları
1-yeşilyol kavramını, tarihi gelişimini ve önemini kavrayacaklardır.
2-yeşilyol planlama, tasarım ve gelişim süreçlerini anlatabileceklerdir.
3-yeşilyolların uygulama ve yönetim organizasyon şemaları konusunda bilgili olacaktır.Bu modelin ülkemiz koşullarında uygulanması yönünde birikimleri olacaktır.
4-
5-
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1-Giriş, tanımlar-kavramlar
2-Yeşilyolların gelişimi, günümüzdeki anlamı ve önemi
3-Yeşilyol neden oluşturulur?
4-Yeşilyol uygulamalarına farklı ülkelerden örnekler
5- Kamu, özel ve sivil toplum katılımlı yeşilyol organizasyonları
6-Koridor kavramı
7-Yeşiyolların doğal mirası koruma işlevleri
8- I.Arasınav
9-Yeşilyolların kültürel mirası koruma işlevleri
10-Kentsel açık yeşil alanlar, yeşil sürekliliği ve yeşilyol ilişkisi
11-Yeşilyol tasarım süreci
12-Yeşilyol yönetim programının oluşturulması
13- Ödev sunumları ve tartışma
14-Ödev sunumları ve tartışma
15-Ödev sunumları ve tartışma
16- Final Sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21428
Bireysel Çalışma5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Okuma919
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi


PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15PÇ16
ÖÇ14444555544453434
ÖÇ24345434444544445
ÖÇ35553355544445454
ÖÇ4
ÖÇ55554543454535444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek