Geri
YBD101 - İngilizce -I
Ders Öğretim Planı
Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
YBD101İngilizce -IZorunlu112.00
Dersin Seviyesi

Birinci Öğretim

Dersin Amacı

Yabancı Dil dersi, öğrencileri başlangıç seviyesinden alt-orta seviyesine (pre-intermediate)doğru gramer, okuma ve anlama, yazma, dinleme ve kelime edinimi konusunda geliştirmeyi, kendi başlarına ürünler verebilmeyi amaçlar.Öğrencilere, gelecekteki genel iletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli olan dil bilgi ve becerilerini kazandırmayı ve öğrencilerin bu dile karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olur.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Okutman Canan Hamzaçebi

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Glory Elementary Coursebokk

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Verb to be, Subject, Object, Possessive Pronouns, Articles, Nouns, Imperatives, Giving Directions, Ordinal and Cardinal Numbers, Prepositions, WH question words, There is, There are with some/any/no, How many, How much questions, Have got, Has got, Verbs, Simple Present, Present Continuous, Simple Past, Past Continuous, (Will and be going to), Modals (ability, request, permission, possibility), Translation Studies and Reading comprehension activites.

Staj Durumu

Yok

Öğrenme Çıktıları
1-İngilizce öğrenmenin önemini kavrar.
2-Başlangıç (beginner) ve orta- alt seviye (pre-intermediate) gramer, yazma, okuma, dinleme becerisi bilgisini öğrenir
3-Yukarıda adı geçen seviyelere uygun kelime hazinesini geliştirir.
4-Hedef dilin kültürü ve yaşam biçimi hakkında bilgiye sahip olur.
5-Kendi başına İngilizceyi kullanabilme ve geliştirebilme seviyesine ulaşır.
6-Adı geçen seviyelerde hedef dilden anadiline, anadilden hedef dile çeviri çalışmaları yapabilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1-Verb “to be” present ( with all froms ), Subject pronouns articles a / an only before C,SGL nouns and SGL, ProfessionsPossessive adjectives / possessive ‘s and of ( comparing ) ( family and relatives )Imperatives ( warning / offer / anger /) + “ How can I go to the cinema? “ Giving directions
2-Ordinal and cardinal numbersi) telling datesii) telling the days + Prepositions of time ( on,in,at…)iii) telling timeiv) year and months.“wh” questions / where…? Prepositions of place.Nouns ( making plural, singular, C / UC ) recalling a / an before UC nouns
3-There is / there are with some / any / no.How much / how many questionsOpposite adjectives , giving country names with their adj. Formthis / these / that / thoseHave / Has got
4-What is a verb? It s infinitive form ( to go….) enriching the vocabulary with the verb samplesThe Simple present Tense. Presentation with verb “like” I / We / You / They and vocabulary of drinks and foods + Object Pronouns
5-The Simple Present with all formsi) Daily routines + Adverb of frequenciesii) Likes and dislikes “ hobbies “ ( like …..+ing…..)iii) Scientfifc truths / General factsiv) Time charts( time expressions used in s. Present tense :every + ….. / once …..(how often..?) at night in the morning
6-Past of verb “to be” ( comparing with “be” at present ) + Past time expressionsThe S.Past Tense ( regular and irregular verbs )for the happened and completed actions in the past at a definite time.past habits “used to + verb……” + when clause : when I was a child…….when, after , before , as soon as , until
7-Comparative and Superlative adjectives.As…….as, the same as, different from.Articles revived : a/ an /the / zero ( with all forms )
8-Vize
9-The Present Continuous Tense with time expressionsActions happening at the time of speakingactions around the time of speakingcriticising and future plans when it s used with the future time expressions ( only: tomorrow, next )Non progressive verbs
10-Non progressive verbscomparing present cont. With s. Present
11-The Past Continuous Tense with all formsi) when / whileii) the past cont. Or the present cont.
12-Modals : (ability, request ,permission,possibility etc.) can /can t , may / may not , need / needn t , have to / don t have to, must / musn t ,Suggestion and offer samples : would / could you…….Shall we……..Do you mind…….Let’s …….
13-The Simple Future Tense “ will “ and time expressions used in future tensesBe Going to “ planned future “ comparing with will
14-Future intentions ( inf. Of purpose ) to , in order to , so as to
15-The Present Perfect Tense with all forms and time expressions used in P.Perfect.
16-Final
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Quiz201
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14114
Soru-Yanıt14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)57

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi


PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15PÇ16
ÖÇ14222225122313224
ÖÇ22233222322522332
ÖÇ32333332333333324
ÖÇ43444433423243334
ÖÇ54344453544434443
ÖÇ63354344344334332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek